Befogadó oktatási környezet

Esélyteremtésről, a méltányosságról, a befogadásról és az inklúzióról.

Befogadó oktatási környezet
Befogadó oktatási környezet

Az esélyteremtés, a méltányosság, a befogadó, inkluzív vagy nyitott iskola jellemző kifejezései az iskolák pedagógiai programjának; mindeközben az iskolák egyre inkább kihívásokkal szembesülnek, hogy képessé váljanak a tanulók egyéni szükségleteihez és sajátosságaihoz való igazodásra.

  • Van-e különbség a fenti fogalmak mögöttes tartalmai között?
  • Hogyan juthat el egy iskola a szavak és célkitűzések szintjéről a mindennapi gyakorlatot átható cselekvésig?
  • Hogyan teremthető meg a minden egyes diák számára befogadó oktatási környezet?
  • Miként válhat egy iskola olyan közösséggé, ahol a gyerekek jól érzik magukat, mert a pedagógusok nyitottan és elfogadóan viszonyulnak az egyéni különbségekhez?

Az alábbi feltöltött előadások ezeket a kérdéseket járják körül, megszólítva az érintetteket: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői.

Az inkluzív iskola szellemisége és értékei
Szegedi Eszter, Tempus Közalapítvány

Tudjon meg többet a méltányosság és az inklúzió fogalmáról, a korai iskolaelhagyás problémaköréről, illetve az Európai Unió "education for all" oktatáspolitikájáról!

Az iskolavezetés méltányossági indikátorai

Mit jelent pontosan az inklúzió? Milyen kapcsolatban áll a méltányossággal és az esélyegyenlőséggel? Mik az inkluzív értékek? Mit takar az inkluzív iskolajfejlesztés? A linkre kattintva többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphat.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×