Alma a fán

A gyermek „megérik az iskolára, mint az alma a fán" – az ALMA A FÁN elnevezésű műhelyek, klubok és interjúkötetek címadó hasonlata Vekerdy Tamástól, az Alma a fán – Párbeszédek a kompetenciafejlesztésről című interjúkötetünk egyik beszélgetőpartnerétől származik.
Az Alma a fán műhelymunka-sorozat 2011-ben indult útjára szemléletformáló, érzékenyítő és kompetenciafejlesztő céllal. A kezdeményezés fókuszában kezdettől fogva az volt, hogy a gyakorlati pedagógia valamely területéről érkező, kimagasló eredményeket elért pedagógusok megoszthassák inspiráló, jövőt formáló gondolataikat, ötleteiket kollégáikkal.
Műhelymunkák
A Tempus Közalapítvány 10 éve szervez rendszeresen kompetenciafejlesztő műhelyeket Alma a fán címmel. A sorozat évente többször megrendezett alkalmaival, ingyenesen feltöltött előadás- és videóanyagaival, a hozzá kapcsolódó interjúkötetekkel, valamint a legnépszerűbb műhelymunkákból létrehozott, Alma a fán – Az együttműködő tanulás támogatása IKT eszközökkel című pedagógus-továbbképzéssel olyan kezdeményezéssé vált, amelyen keresztül az értékes gondolatok változást hozhatnak a hazai köznevelés világába.