Alma a fán műhelyek

Az első Alma a fán műhelyt 2011-ben rendeztük meg Budapesten. Célunk kezdettől fogva az volt, hogy a gyakorlati pedagógia valamely területéről érkező, kimagasló eredményeket elért pedagógusok megoszthassák inspiráló, jövőt formáló gondolataikat, ötleteiket kollégáikkal. Nem továbbképzést szervezünk, még kevésbé törekszünk itt a rendszer lehetőségek feltárására, szándékunk jóval inkább a szemléletformálás és az érzékenyítés, nem mellesleg pedig a hozzánk érkezők lelkesedésének a fenntartása, utóbbi talán a legfontosabb.

Az egyes műhelyek témái egy-egy nagyobb, aktuális fókusztémához kapcsolódnak. 2019-től a társadalmi befogadás az oktatásban áll műhelymunkáink fókuszában. A műhelymunkák tartalmi koncepcióját az Európai Bizottság Oktatás és Képzés 2020 iskolai irányelvek munkacsoportja által kidolgozott Átfogó iskolai megközelítés című tanulmányra alapozva építettük fel. Ennek keretében a tanulót a középpontba helyező, az iskola világának minden szereplőjét érintő témákat dolgoztunk fel, úgymint a társadalmi beilleszkedésért küzdő gyerekek támogatása hatékony kommunikációval, az inkluzív iskola szellemisége és értékei, tanulók támogatása tudásportálokkal és projekteredményekkel, valamint a szülők és az iskola együttműködése.

Ezzel a fókusszal eddig a következő műhelymunkák kerültek megrendezésre: 

Alma a fán műhelymunkák gyűjtőkép


A Covid-19 világjárvány okozta körülményekre tekintettel az utóbbi időben a műhelyek online formátumban kerültek megrendezésre.