Hatékony kommunikációval a társadalmi beilleszkedésért küzdő gyerekek támogatásáért

Előadások a paradigmaváltásért.

iskola_6_kep
Hatékony kommunikációval a társadalmi beilleszkedésért küzdő gyerekek támogatásáért

Az előítéletes gondolkodás, a nyilvánvalóan vagy látensen megnyilvánuló diszkrimináció rendkívül sok kárt okoz nemcsak társadalmi, hanem iskolai szinten is. A paradigmaváltásnak elsősorban az emberek tudatában kell megtörténnie, majd az egyénnek kell alkalmaznia azt az élet minden területén. Rendszerszintű változás nem történhet az egyéni attitűdök és gondolkodásmódok felülvizsgálata nélkül. Ajánljuk a következő előadásokat iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témában érintett további szakemberek figyelmébe.

STAIRS - A Tempus Közalapítvány társadalmi befogadással foglakozó projektje
Szűcs Marianna, STAIRS projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány 

Egy volt gyakorló tanár, tankönyvírót, jelenleg oktatási programfejlesztő előadása arról, milyen hatással lehet a diákok eredményességére az attitűd és a kommunikáció.

Közös gondolkodás a társadalmi előítéletekről és ezek iskolai teljesítményt befolyásoló hatásairól
Műhelyvezető: Gönczöl Enikő, tanár, tankönyvíró, oktatási programfejlesztő

Viselkedésünkkel és kommunikációs megnyilvánulásainkkal folyamatosan hatással vagyunk diákjaink teljesítményére. Az előadás segítségével gondolkodhatunk arról, hogy az előítéletes és korlátozó tanári attitűdök hogyan köszönnek vissza a diákok eredményeiben, és megismerünk néhány jó gyakorlatot arra vonatkozóan, hogy megfelelő kommunikációval miként tudjuk támogatni hátrányos helyzetű diákjainkat.