Társadalmi befogadás

A társadalmi befogadás támogatását elősegítő szakmai eredményeink tára.

Eszközök és jó gyakorlatok

A STAIRS projektben gyűjtött jó gyakorlatok

A STAIRS projekt tudásmegosztó országai, Írország és Portugália volt azért felelős, hogy saját jól működő rendszereiket bemutassák jó gyakorlatok gyűjteményén keresztül, melyeket a partnerekkel közösen felállított kritériumok alapján választottak ki. Ezen jó gyakorlatok olyan esettanulmányok, melyekben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a bemutatott példák lekövessék a szociális, gazdasági, kulturális és demográfiai változásokat a jelenlegi Európában, szem előtt tartva a méltányosság, a diverzitás és az inklúzió alapelveit az oktatásban.

Playin`clusive - játékokkal a társadalmi befogadásért

A PlayIN`clusive című Erasmus+ ifjúsági projektben tíz különböző játékot fejlesztettek a részt vevő fiatalok. Létrehoztak egy kézikönyvet is, amelyet olyan fiataloknak terveztek, akik magukban vagy segítőjükkel szeretnének végighaladni a játékfejlesztés fázisain.


Hasznos anyagok

Tudástár

A STAIRS projekt keretében írt országjelentések

A STAIRS projekt tanuló országai, Csehország, Horvátország, Magyarország és Szlovénia szükségleteket és igényeket azonosítottak, melyeket országjelentésekben foglaltak össze. Ezekben az országokban hiányoznak a rendszerszintű, jól működő és bevált folyamatok az inkluzív oktatásban, annak csak esetenkénti megvalósulása létezik egy-egy intézményben. Az országjelentések elkészítése a tanulási folyamat nagyon fontos része volt annak érdekében, hogy a részt vevő szakértők tisztába kerüljenek az inkluzív oktatás aktuális helyzetével a saját országukban.

A STAIRS projekt keretében készült Nemzeti Adaptációs Tervek

A Nemzeti Adaptációs Tervet a tanuló országok szakértői dolgozták ki (Csehország, Horvátország, Magyarország és Szlovénia) arra, hogy támogatni tudják azokat az adaptációs folyamatokat ezekben az országokban, melyet a megosztó országok (Írország és Portugália) az inkluzív oktatás területén látott jó gyakorlatainak megismerése kapcsán figyelhettek meg. A dokumentumok tartalmazzák az adaptációs tervek megfogalmazását, a tanulási igények összefoglalását, valamint a nemzeti tanulási igényekhez legjobban illeszkedő példákat is. A Nemzeti Adaptációs Tervek meghatározzák azokat a feltételeket, amelyek szükségesek az érdekeltek közötti együttműködéshez, hogy csökkenteni lehessen a társadalmi kirekesztést és kompenzálni a diákok oktatási hátrányait, elsősorban helyi és iskolai szinten.

Online kurzus – Együttműködés a szülőkkel

Értjük egymást? Értsük egymást! A szülők-pedagógusok, a családok-iskola partneri együttműködésen alapuló kapcsolatának kialakításának segítése a Lépésről lépésre program két iskolájának és pedagógusainak jó gyakorlatai segítéségével.

A kurzus jelenleg fejlesztés alatt áll, várható megjelenése 2022 vége.

Erasmus+ projekttermékek #társadalmi befogadás

Kíváncsi, mi minden készült az Erasmus+ projektek keretében? Böngésszen projekttermék válogatásunkban! Az alábbi leírásokból innovatív módszertanokat, applikációkat, társasjátékokat, tananyagokat, kurzusokat és számos más hasznos terméket ismerhet meg megvalósult Erasmus+ projektekből az oktatás, képzés és ifjúság területein. Az összegyűjtött anyagok bárki számára elérhetők és hasznosíthatók. Inspirálódjon az Erasmus+ projekttermékekkel!


Kiadványok

Társadalmi befogadás az Erasmus+ projektek tükrében (2019)

Sokan gondolják azt, hogy csak a jómódúak, a kiváltságosok tehetik meg, hogy külföldre utazzanak tapasztalatszerzés céljából. Pedig az Európai Unió Erasmus+ programjának épp az az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a nemzetközi projektekben való részvétel lehetőségét a legszélesebb körben biztosítsa.

A hátrányos helyzetű emberek – legyenek akár tanulási nehézségekkel küzdő vagy fogyatékossággal élő fiatalok, tartós szegénységben élő vagy társadalmi akadályokkal küzdő személyek – bekapcsolódása által közelebb kerülhetünk egy méltányos és befogadó Európa megteremtéséhez, és ebben az Erasmus+ programnak is jelentős szerepe van.

PSIVET - Esélyteremtés szakképzéssel (2013)

A PSIVET-projekt 2012 februárjában indult azzal a céllal, hogy a társadalmi felzárkózás és a szakképzés közötti összefüggések gyakorlati megközelítéseire világítson rá, és érzékenyítse a szakma szereplőit a befogadó iskolamodell iránt.

Esélyteremtő iskola (2010)

A disszeminációs füzet a Comenius iskolai együttműködések esélyteremtő, válogatott jó példáit tartalmazza.

Méltányosság az oktatásban (2008)

A disszeminációs füzet a Comenius, Erasmus és Leonardo Da Vinci projektek jó példáit tartalmazza méltányosság az oktatásban témában.


Rendezvények

Társadalmi befogadás az Erasmus+ projektek tükrében – szakpolitikai szeminárium (2018.11.29.)

Alma a fán műhelysorozat - fókuszban a társadalmi befogadás az oktatásban:

Hatékony kommunikációval a társadalmi beilleszkedésért küzdő gyerekek támogatásáért (2019.10.17.)

Befogadó oktatási környezet (2020.02.27)

Tudásportálokkal és projekteredményekkel a tanulók támogatásának szolgálatában (2020.10.01.)

Értjük egymást? Értsük egymást! Jó gyakorlatok és módszertanok a szülőkkel való együttműködésre 1. (2021. 03.25.)

Értjük egymást? Értsük egymást! Jó gyakorlatok és módszertanok a szülőkkel való együttműködésre II/2. (2021.05.20.)

Ír és portugál jó gyakorlatok a befogadó oktatás terén – tapasztalatok és tanulságok A STAIRS projekt szakértői fóruma (2021.10.07.)

Alma a fán műhelysorozat – Fókuszban a társadalmi befogadás az oktatásban: Jó iskolát mindenkinek! Hogyan csinálják Írországban és Portugáliában? (2021.11.25.)

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×