Alma a fán 6.

Partnerségben a szülőkkel - A család és az intézmény együttműködése az inkluzív oktatás-nevelés érdekében

A Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportja az oktatási tudásmenedzsment részeként 2010-ben indította útjára az Alma a fán sorozatát, melynek hatodik kötetét olvashatják.

Sorozatunk jelen kötete az átfogó iskolai megközelítésben a szülők és az iskola kapcsolatrendszerét vizsgálja, fókuszba állítva az inkluzív oktatás-nevelés érdekében tett erőfeszítéseket és együttműködést. Az interjúkban arra kerestük a választ, hogy miként működik ez a gyakorlatban: hogyan lehet bevonni és elkötelezetté tenni a szülőket az óvodai nevelésben, az általános iskolai, a gimnáziumi, vagy éppen a szakképzési környezetben. Emellett beszélgetőtársaink széles spektrumban kínálnak valódi, gyakorlatias megoldásokat az osztályfőnöki munka és a kórházpedagógia világából, és bepillantást engednek a nagycsaládosok mindennapjaiba is. A hazai, továbbá írországi és portugáliai kutatókkal zajlott beszélgetések pedig a téma komplexitását, illetve a nemzetközi jógyakorlatok adaptációjának lehetőségeit tárják fel.

További ajánlott irodalom a témával kapcsolatban:

Olvassa el a kiadványt online vagy töltse le PDF formátumban!