Alma a fán 6.
Partnerségben a szülőkkel - A család és az intézmény együttműködése az inkluzív oktatás-nevelés érdekében
A Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportja az oktatási tudásmenedzsment részeként 2010-ben indította útjára az Alma a fán sorozatát, melynek hatodik kötetét olvashatják.
Sorozatunk jelen kötete az átfogó iskolai megközelítésben a szülők és az iskola kapcsolatrendszerét vizsgálja, fókuszba állítva az inkluzív oktatás-nevelés érdekében tett erőfeszítéseket és együttműködést. Az interjúkban arra kerestük a választ, hogy miként működik ez a gyakorlatban: hogyan lehet bevonni és elkötelezetté tenni a szülőket az óvodai nevelésben, az általános iskolai, a gimnáziumi, vagy éppen a szakképzési környezetben. Emellett beszélgetőtársaink széles spektrumban kínálnak valódi, gyakorlatias megoldásokat az osztályfőnöki munka és a kórházpedagógia világából, és bepillantást engednek a nagycsaládosok mindennapjaiba is. A hazai, továbbá írországi és portugáliai kutatókkal zajlott beszélgetések pedig a téma komplexitását, illetve a nemzetközi jógyakorlatok adaptációjának lehetőségeit tárják fel.
További ajánlott irodalom a témával kapcsolatban:
- UNESCO; 2020 Global Education Monitoring Report, Inclusion and Education: All means All, Chapter 7. Schools, page 158. https://gem-report-2020.unesco.org/
- HUNline; Iskola a társadalomban - A társadalom iskolája; 3. modul: Az iskola társadalma; A társadalmi státusz és az iskolázással kapcsolatos beállítódások különbségei
- McKinsey & Company; COVID-19 and education: The lingering effects of unfinished learning
Olvassa el a kiadványt online vagy töltse le PDF formátumban!