A kulcs a kreativitás - Disszeminációs ötletek újító projektmegvalósítóknak

Sok évnyi pályázás után, de akár friss pályázóként is jól jöhet néhány izgalmas tipp, amivel könnyű feldobni a projekteredmények bemutatását.

kulcs_a_kreativitas
A kulcs a kreativitás - Disszeminációs ötletek újító projektmegvalósítóknak

A KAMERA FOROG

A közösségi média legnépszerűbb tartalomtípusává vitathatatlanul a videók váltak az elmúlt időszakban. Nem véletlen, hogy megannyi online felület és alkalmazás épül a rövid, ám annál tartalmasabb kisfilmekre, amelyekkel egyre több cég és ismert márka mutatja be termékeit vagy szolgáltatásait. Az Erasmus+ projekttermékek és eredmények népszerűsítésének is nagyszerű módja lehet a videós tartalmak készítése és megosztása. Lehet interjú, mozgó infógrafika, animált prezentáció, élménybeszámoló, képekből összeállított montázs – a műfaj rengeteg lehetőséget tartogat. Minél tömörebb és lényegre törőbb a kisfilmünk, annál jobb!

Plusz tipp: A videót egyenesen a közösségi média oldalra töltsük fel, ne csak a linkjét osszuk meg a bejegyzésben!


FÓKUSZBAN A VIZUÁLIS MEGJELENÉS

Az interneten a hosszú, egybefüggő szövegeket nem szívesen olvassuk végig, ezért fontos, hogy a böngészést és görgetést megállítsuk a figyelmet megragadó képpel, grafikával vagy a már említett videóval. Szerencsére a közösségi média oldalak számtalan lehetőséget biztosítanak erre: GIF-ek, szövegformázás, filterek, színek és még rengeteg funkció várja a kreatív projektmegvalósítókat. Egy a lényeg: merjük őket bátran használni, kísérletezzünk, hogy megtaláljuk a projekthez passzoló stílust!

Plusz tipp: A színek, szövegek tekintetében vessük be az arculati előírásokat, használjuk a projekt színkódjait!


TÖRTÉNETMESÉLÉS MÁSKÉPP

Köztudott, hogy a személyes történetek jobban felkeltik a közönség figyelmét, mint a száraz adatok és tények. A közösségi média oldalak történet funkciója, azaz a 24 óráig elérhető képek vagy maximum 30 másodperces videók kötetlen formátuma lehetővé teszi a betekintést a színfalak mögé, a részletek megosztását és a személyes benyomások, információk közzétételét, amiért a felhasználók rajonganak; ezért is lehet ez az egyik legnépszerűbb és legtöbbet használt funkció.

ÚJ FELÜLETEK KIPRÓBÁLÁSA

A disszeminációban és a közösségi média felületeken kevésbé jártas pályázóknak kezdetben csak egy platform használatát szoktuk javasolni, hiszen annak a megismerése és nyomon követése is sok kihívást tartogat. Viszont, ha már elsajátítottuk egy felület működését, kísérletezhetünk más platformokkal is, amelyeken szintén elérhetjük célcsoportunkat vagy egy új közönséget, akiket szintén érdekelhet projektünk. Például, ha a Facebook-oldalunkat már tökélyre fejlesztettük, és úgy érezzük, nem okoz kihívást annak menedzselése, akkor megpróbálkozhatunk egy Instagram oldal indításával is, ahol másfajta tartalmakat tehetünk közzé. A két oldal üzeneteinek és tartalmainak összehangolása pedig már mesteri szint.

BLOGOLNI MENŐ!

Nemcsak azért jó blogot indítani, mert nagyszerű időtöltés, amelyen keresztül kibontakoztathatjuk íráskészségünket és kreativitásunkat, hanem mert felhívhatjuk általa a figyelmet azokra az ügyekre, amik éppen foglalkoztatnak, és amik igazán fontosak nekünk – például az Erasmus+ projektünkre! A disszemináció egyik legizgalmasabb és legszínesebb formája a blogolás, hiszen lehet személyes, amikor élménybeszámolókat, képeket és videókat osztunk meg, de lehet szakmai is, amikor az eredményeket, adatokat vagy tájékoztatókat tesszük közzé a projektre vonatkozóan. Egyszóval, tökéletes megoldás mindenkinek, aki szeretné feldobni a disszeminációt – és új hobbit találna magának.

FIGYELEMFELKELTŐ HONLAP

Intézményünk, szervezetünk weboldalát is érdemes szemügyre venni és kielemezni – akár egy külső szakértőt bevonva – hogy mivel lehetne feldobni és érdekesebbé varázsolni a látogatók számára. Lehet, hogy a dizájn szorul átalakításra, vagy a különböző kategóriák létrehozása vezetné az oldal látogatóit újabb tartalmainkhoz, esetleg egy új szín emelné ki a legfontosabb információkat. A különféle honlap elemekkel is kifizetődő foglalkozni és becsempészni egyet-egyet tartalmaink közé, például egy visszaszámlálót a közelgő információs napig vagy egy színes, mozgó grafikát az eredmények bemutatásához.